Brøyting og vedlikehold

Brøyting

Tonstadbrinken Velforening har inngått kontrakt med en leverandør for brøyting av felles arealer på Tonstadbrinken. Under ligger brøytekart som brøyteren forholder seg til når han/hun brøyter. Kartet viser hvilke områder ned til detalj som skal brøytes og hvor snøen eventuelt kan legges.

Hvis det er ønsker om endringer på brøytekartet skal styret kontaktes. Det skal da benyttes tilbakemeldingsskjema som finnes i nettsidemenyen.

Selskapet som har kontrakten med å brøyte ønsker at alle tilbakemeldinger skal gå via styret i velforeningen. Dette for å ha en ryddig dialog med de som brøyter uten eventuelle motstridende forhold som står i kontrakt eller motstridende tilbakemeldinger fra flere beboere.

Styret ber om at beboere respekterer denne ordningen.

Brøytekontrakten inneholder også grusing og oppfylling av grus i beholdere for hvert enkelt tun.

Brøyter har varslet at det må kjøres ned en liten såle ved første snøfall slik at ikke fresen graver seg ned i underlaget og mye grus blir frest inn i hager osv.

Brøytepinner må settes opp hvis man er redd for at noe skal bli skadet. Ansvaret for å sette opp pinner har hvert tun og beboerne selv. Brøytepinner fåes kjøpt billig på Biltema og Jula.

På lengre sikt ønsker styret en dialog med Tonstad Park sine beboere for en samordnet brøyting på Tonstadbrinken i den hensikt å redusere kostnader. (stordriftsfordeler)

Sommervedlikehold

Velforeningen skal forestå drift av felles arealer på Tonstadbrinken, dette innebærer også vedlikehold på sommeren. Velforeningen ønsker at dette oppdraget tas av firma. Per i dag står vi uten avtale.